Прибуткові фінансові рішення для ТОПів
02 Jul 2019

За підтримки Європейського Банку Реконструкції та Розвитку та ініціативи #EU4Business в Кропивницькому відбувся одноденний Інтенсив «Фінанси та облік згідно з теорією обмежень (ТОС)». Ініціатором заходу є Центр інформаційної підтримки бізнесу м. Кропівницький, який створено на базі Кіровоградської торгово-промислової палати. Учасниками стали власникі бізнесу, генеральні, операційні та фінансові директори компаній малого та середнього бізнесу різних галузей.

Програма цього Інтенсиву була представлена в Україні вперше. В основу покладено багаторічний досвід Apple Consulting® по роботі з компаніями-клієнтами різних галузей. Представлена концепція ґрунтуються на логіці Теорії обмежень. Ця програма – по-суті виклик традиційному фінансовому обліку та показникам, на основі яких приймаються управлінські рішення. Тренер Інтенсиву – Керівник практики Apple Consulting® Іван Пустовіт.

Основна ідея полягає в тому, що компаніям пропонується відійти від світу «витрат» при прийнятті рішень у компанії (глобальних, на рівні бізнес-одиниць, департаментів, функцій, продуктового портфелю, інвестиціях тощо).  Замість поточного методу підрахунку компаніям рекомендується використовувати деякі принципи обліку та показники Теорії Обмежень. Ось чотири ключові показники, з якими познайомилися учасники Інтенсиву:

  • TVC (total variable cost) – виключно прямі змінні витрати, які змінюються тільки з виробництвом та/або продажем кожної додаткової одиниці товару
  • OE (operations expenses) – операційні витрати компанії (всі витрати компанії, які не ввійшли в TVC)
  • T (through put) – прохід. Це різниця між ціною продажу і TVC. Обсяг грошей, які генерує компанія в результаті продажу.
    I (investment) – інвестиції в обладнання і запаси, необхідні для того, щоб генерувати Т.

Приклад класичної ситуації в компанії, коли з асортименту видаляються продукти, які «не вигідні», «збиткові» з точки зору фінансистів: фактична ціна продажу з урахуванням усіх знижок за останній місяць склала 57 грн, а собівартість – 61 грн. Через певний час компанія відчуває зниження продажів та запускає вже інші рішення в маркетингу. На справді ж, для продажів видалені SKU – можуть бути «золотою серединою», яка гарантує виконання значної частини планів продажів.

У таку пастку потрапляють більшість компаній. І причинами є зовсім не зниження платоспроможного попиту, зміна кон’юнктури ринку або колосальні рекламні бюджети транснаціональних корпорацій-конкурентів, а саме те, які показники компанія використовує при прийнятті рішень і яку логіку закладає.ё

Вже восени планується продовження Програми для Фінанси та облік згідно з теорією обмежень (ТОС) в інших містах України, зокрема в Києві.

ТОВ «Епл Консалтинг»
вул. Велика Васильківська, 9/2,
бізнес-центр "Макулан", оф. 8,
01024, Україна, м. Київ
info@applecons.com.ua
Підписатися на розсилку

© ТОВ «Епл Консалтинг» -
2002-2024. Всі права захищені
Партнер ЕВА