Такі гіганти як Boeing, Amazon, TATA Group, Riachuelo, Delta Airlines, Mazda Corporation, Flitguard Filters, Alaska Airlines користувались у своїй роботі бізнес-логікою з книжки «Мета» Еліяху Голдрата. 40 років тому ця книжка побачила світ, відкрила підхід Теорії обмежень та стала рятівним колом для десятків тисяч компаній в усьому світі. Книжка перекладена на 30+ мов на продана мільйонами копій. До ювілею книжки видавництво Наш формат видало друге доповнене видання «Мета» та презентувало книгу на щорічному Kyivbookfest. Дискусію про інсайти, провокації та практику використання, вели засновник та СЕО Apple Consulting Julia Plieva, а також Volodymyr Orlov, регіональний менеджер по інноваціям і цифровій трансформації в Cisco та Stepan Slynchuk, виконавчий директор Ювелірного Дому SOVA та бренду ювелірних подарунків LOVE YOU.
Ключовим в обговоренні книжки «Мета» став підхід до управління компаніями Теорія обмежень. Цей підхід дає змогу підвищити ефективність роботи компанії без додаткових інвестицій і розширення штату. Головне – правильно вибрати точки докладання зусиль. Теорія пропонує концентрувати організаційні ресурси на усуненні обмежень (конфліктів), які заважають компанії повністю реалізувати її потенціал. Обидва гості дискусії мають великий практичний досвід у впровадженні та використання цього підходу в компаніях – Ювелірному Доми SOVA та Cisco.
«З постановкою цілей починається бізнес, і книжка особливо перші розділи, цьому і присвячені, – відзначив на дискусії Степан Слинчук. – Я не знаю як автор 40 років тому назад знав що саме швидкість є визначною для будь-якої організації. Ми стикнулись з цим вперше коли застосувати теорію обмежень, та отримали швидкість і здатність виходити швидко з кризових станів. Це дало нам величезну конкурентну перевагу».
Еліяху Голдрат в підході теорії обмежень розкриває, і навіть розбиває дуже важливий аспект, це звичка «завантажувати все повністю». Підхід, притаманний багатьом бізнесам – вимога щоб всі співробітники/станки та робочі центри були зайняти весь час. Ця політика негативно впливає на потік та створює перекоси в системі, а також зменшує швидкість компанії та її можливість реакції на попит.
«Ми завжди думаємо в житті та на роботі – що робити? А уявляєте, треба задавати питання «Що ми маємо припинити робити?» – відзначила Юлія Плієва. – На чому ми маємо фокусуватись? І коли Голдрата запитували коротко охарактеризувати що таке Мета, а це була перша спроба представити світу свою нову концепцію управління Теорію обмежень. І він відповідав: Фокус, фокусування».
Володимир Орлов відзначив важливий інсайт з книги про те, що у людини є дві дії: робити і думати. «Але коли хтось думає, вважається що він нічого не робить. В нашій компанії ми ввели функцію/позицію «думати», ці люди займаються стратегічними питаннями. В нас є люди які класні виконавці, і вони просять – не чіпайте мене щодо роздумів стратегічних. І більшість людей виконавці».
Сам стиль книги, як і теорія обмежень, не завжди сприймається одразу. Цей ефект також відзначили учасники дискусії. «З одного боку я була вражена здоровим глуздом, ті ідеями, які були викладені чітко та цікаво, – розповіла Юлія Плієва про перше знайомство з книгою. – З іншого – вона викликала обурення та роздратування. Бо вона містила речі, які викликали супротив з моїми переконаннями. І мені було складно визначити що я можу помилятись. І перша моя реакція – а чи не помилявся Елі?»
Степан Слінчук розповів що читав книгу 4 рази, і другий раз безпосередньо перед вибором Теорії обмежень для компанії Ювелірний дім SOVA. «Друге прочитання книги призвело до нашого знайомства з Apple Consulting, до проекту та до тих результатів, які ми отримали. Вже перед цією зустріччю я почави гортати книжку, і уявіть – знову почав клеїти на сторінки стікери, тому що я зрозумів що треба ще раз на неї подивитись. І недарма 40 років вона не полишає популярності, це топ 5 книжок для бізнесу, які не втрачають свою популярність з часом».
7 цікавих фактів про книгу «Мета. Процес безперервного покращення»:
- Написана в формі бізнес-роману. Бо автор Еліяху Голдрат був впевнений в тому, що бізнесмени не дочитують жоден підручник з менеджменту до кінця через їх нудність.
- Вже 40 років книжка входить в топ 10-світових бестселерів зі стабільним попитом впродовж десятиліть.
- Книга має не тільки текстовий формат, але й 6 років тому видана у США у вигляді коміксів.
- При повторному прочитанні ви побачите в книзі нові факти. Є легенда, що поки ви дочитуєте книгу, Голдрат «дописує» важливі для вас моменти для наступного прочитання.
- Інструменти, що подані в книжці, однаково працюють як для бізнесу так і для особистого життя.
- Виробничий роман розкриває логіку управління будь-якою системою, і успішно використовується в компаніях будь-якого типу.
- Після смерті автора книги, правами на книги та власне дослідженням Теорії обмежень займається його дочка, Доктор Ефрат Голдрат-Ашлаг.
Хто ще не читав книгу, рекомендуємо свіжий наклад другого видання, з авторським зверненням від дочки автора, яка продовжила дослідження Теорії обмежень: https://bit.ly/3WWnTem
вул. Велика Васильківська, 9/2,
бізнес-центр "Макулан", оф. 8,
01024, Україна, м. Київ
info@applecons.com.ua
2002-2024. Всі права захищені