Антикризова платформа Програми ООН для бізнесу Запорізького регіону
18 Jun 2020

Запорізька торгово-промислова палата разом з провідними українськими експертами відкрила серію безкоштовних навчально-консультаційних заходів для бізнесу, що реалізується за проєктом «Антикризова платформа «Єднаємо бізнес Запорізького регіону – перемагаємо кризу разом!» в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру та за фінансової підтримки Європейського Союзу. Проєкт стартував 10 червня. 

Два спеціалізовані вебінари провела Юлія Плієва СЕО Apple Consulting®, Ад’юнкт-Професор kmbs. Вона торкнулась вирішення надскладних викликів, перед якими постали всі підприємці в умовах світової пандемії.

В першому вебінарі «В швидкості справа. Швидкість реакції – це і є головна відповідь на цю кризу» Юлія торкнулася логіки та механіки побудови операційних процесів, заточених на вмінні реагувати на турбулентні умови зміни попиту. «Коронавірус торкнувся кожного бізнесу. І те “масове ураження” бізнесу, яке ми зараз спостерігаємо, я називаю «у страху очі великі». Якщо бізнес думає що попит впаде, то робить відповідні дії» – підкреслила Юлія Плієва.

Зараз обмеженням системи для абсолютної більшості компаній є ринок, констатувала експерт. У всіх впали продажі, а у когось вони зовсім відсутні в період карантину (в таких сферах, як індустрія розваг, туризм, кінотеатри, ресторани). Підприємці знають, що своїми потужностями – виробничими, логістичними, персоналом – вони можуть задовільнити набагато більше попиту, ніж той, який до них приходить зараз і який, можливо, буде приходити потім. Щоб використовувати ринок по максимуму, експерт дала таку установку власникам бізнесу: «Зараз ви не повинні втрачати жодного продажу, жодного замовлення, жодного клієнта. Пам’ятайте про це, коли хтось із членів команди каже: «Ой, це замовлення нам невигідне». Зараз вам вигідний будь-який продаж, який хоч на одну гривню вище прямих змінних витрат».

У даній ситуації необхідно провести операційні зміни, які вимагають істотного зрушення парадигми тієї бізнес-логіки, яка була до коронавірусних історій. «Але цей шлях дасть не тільки поліпшення процесів в посткарантинний період, він є необхідною умовою гнучкості і довгострокового стабільного виживання компанії», – мотивувала до введення змін Юлія.

Юлія дала три ключові рекомендації для всіх підприємців:

  1. Використовуйте п’ять фокусуючих кроків теорії обмежень. Це дасть можливість провести операційні зміни, перебувати бізнес-логіку задля забезпечення гнучкості та довгострокового стабільного виживання компанії.
  2. Відмовтеся від локальної ефективності. Працюйте над підвищенням швидкості товарного потоку, усуньте всі пробки в потоці.
  3. Думайте і дихайте глибоко. “Зараз бізнес дихає нервово, швидко, іноді втрачає свідомість і в такому стані приймає неправильні рішення, – зауважила Юлія Плієва, ґрунтуючись на спостереженні за клієнтами. – Думати глибоко – означає усвідомити, що всі ваші рішення – це продукт ваших припущень. 

Другий вебінар «Актуальні управлінські дилеми: як не приймати рішення наосліп» розкрив методологію інструменту прийняття складних управлінських рішень (в логіці теорії обмежень), який дозволяє дозволяє формалізувати будь-який конфлікт або дилему та виявити глибинні потреби, припущення та перепони, а також – згенерувати рішення win win.  На прикладі «карантинних» кейсів компаній учасники дізналися як за допомогою цієї простої методології приймати більш потужні рішення. Адже насправді більшість таких рішень ґрунтується на слабких чи навіть хибних припущеннях та має фатальні наслідки для бізнесу.

«Насправді більшість управлінських рішень ґрунтується на слабких чи навіть хибних припущеннях та має фатальні наслідки для бізнесу», – відзначила Юлія Плієва. Наприклад, орієнтуватися на те, що після карантину попит на все скоротиться та перепрофілювати продуктову лінійку на більш дешеву – це підкладати самим собі “свиню”. Так, під час кризи один з виробників побачив єдиний вихід у закритті виробництва, однак виявилося, що проблема – навіть не в падінні попиту, а в системі мотивації персоналу, яка заблокувала роботу всієї компанії.

Прийняття таких складних рішень аж ніяк не може відбуватись емоційно, інтуїтивно або виключно через економічний аналіз. Тут потрібен мисленєвий дайвінг, адже більшість управлінських дилем ґрунтується на помилкових припущеннях.

«Оскільки ніхто не знає, яким буде попит завтра, то єдине, що ми можемо зробити – навчитися максимально швидко реагувати на його коливання. А ще – пам’ятати про те, що наші припущення можуть бути помилковими, тому намагатися думати якомога глибше», – підсумувала Юлія Плієва.

ТОВ «Епл Консалтинг»
вул. Велика Васильківська, 9/2,
бізнес-центр "Макулан", оф. 8,
01004, Україна, м. Київ
info@applecons.com.ua
Підписатися на розсилку

© ТОВ «Епл Консалтинг» -
2002-2020. Всі права захищені
Партнер ЕВА
MyCounter - счётчик и статистика