Apple Consulting взяв участь в якості експертів в Проекті «Експертні консультації. Об’єднаний економічний фронт двох регіонів» і реалізується у межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки Європейського Союзу. Проект реалізується нашими партнерами – Запорізькою та Сумською торгово-промисловими палатами України.
Проект включав проведення 28-ми безкоштовних консультаційних онлайн-заходів впродовж двох місяців у форматі вебінарів, практикумів, а також майстер-сесій для спільного вирішення бізнес-завдань учасників. Теми – податки, трудові правовідносини, антикризовий маркетинг, експорт, бренд і франшиза, форс-мажор, митні процедури, державні закупівлі в Україні і ЄС, digital-маркетинг, SMM, участь бізнесу в програмах відновлення України.
Власниця та СЕО Apple Consulting Юлія Плієва в рамках Проекту провела два вебінари. Перший – «Як втримати існуючих клієнтів та завоювати нових?». В цьому вебінарі Юлія розкрила інструменти та поділилась прикладами як навіть в ситуації розриву ланцюгів постачання, міграції населення, пошкоджених складів та виробничих потужностей будувати стратегію продажів та залучати клієнтів. В вебінарі також Ви знайдете шляхи та ідеї для побудови нових стратегій продажу, оскільки більшість логіки довоєнного продажу зараз не працює.
Концептуальні речі, про які треба подумати зараз (сублімація досвіду консультування компаній під час війни):
- Деякі політки які працювали у вас в компанії до війни, зараз не працюють. Ваші політики, правила і бізнес процеси були розроблені під ті умови, які були. Відповідно умови змінились і деякі з довоєнних політик навіть можуть погано працювати, не працювати і навіть шкодити. Приклад. Ви звикли і будували процеси від прогнозу продажів. Від нього план виробництва, а від плану виробництва – план закупівель. І відповідно кожна ланка діє відповідно. Відповідно зараз план може бути неактуальний вже наступного дня. Якщо зміни не вносяться, то відхилення які стаються, вони «прожирають» капітал компанії, з іншого боку – ви не зможете зреагувати на зростаючий різко попит на деякі позиції. Потрібно гнучке планування.
- Ключ до нових рішень у тому, ЯК думати. Змінити патерн мислення. Для того щоб в нестандартних складних умовах виживати, нам потрібно змінити паттерн мислення. Є багато компаній, які вважають що ринок однорідний, і всім потрібно наприклад, найнижча ціна. За цим стоїть певне припущення. Так, існують цінозалежні клієнти – це факт. Те що вони збільшились – також так. Але не означає що весь ринок потребує найменшої ціни. Це переконання в бізнесі, яке може вам зараз дуже шкодити. Такі переконання треба ставити під сумнів. І таким чином ви буду шукати нові рівні розуміння і нові можливості. Багато компаній діють за інерцією зараз навіть, і досі компанії на питання «чому ви так робите?» відповідають: бо так всі роблять або ми так завжди робили. Зараз це не працює!
- Не зупинятись! І стати ультра гнучкими. Це дуже складна річ, теза, та тим паче дія. Ми мали багато прикладів компаній, які через страх припинили свою діяльність, інші хотіли «перечекати», і їх місця на ринку зайняли. Потрібно всіма можливими засобами розумно, відповідно до особистих обставин не зупинятись. Крім того, є і критичні компанії – банки, оператори зв’язку, АЗС, тощо. І важливо що зараз компанії вже розуміють важливість гнучкості та швидкості, однак через біль і досвід війни. Що таке гнучкість? Це такі побудовані процеси в компанії, які дозволять вам максимально швидко реагувати на непередбачувані коливання попиту. Аде зараз прогнозування попиту по позиціях, послугах надійно неможливо. І можливо тільки за рахунок гнучкості та швидкості і це в ваших руках.
- Використовувати можливості. Вони є, і їх більше ніж до війни.
На вебінарі ви можете почути приклади та інструменти того, як подолати виклики та знайти нові робочі рішення. Відео вебінару:
Другий вебінар «Як забезпечити надійність та швидкість від постачальників?» відбувся 24 листопада. Він логічно продовжив тему, підняту в першому вебінарі та стосувався компаній-учасниць всього ланцюга постачання.
Незважаючи нате, що компанії втратили потужності і скоротились ринки, існує потенціал, який компанії недооцінюють. Один з таких – out-of-stock. Він є політикою компаній, зміна якої може принести вам гроші досить швидко.
«Ті хто є виробниками, та опосередковано – дистрибутори та ритейл– так чи інакше з цим стикаються. Не варто пояснювати це тільки проблемами з логістикою. Або тільки ненадійністю постачальників», – відзначила Юлія Плієва.
Якщо до війни у виробників менше, у дистрибутора та ритейлера більше в середньому out-of-stock складав 12-20%, зараз по певних категоріях та ситуаціях він більше. Уявіть собі, що в ситуації скорочення ринків збуту та падіння доходів компанії дозволяють собі втрачати до 20% в продажах. І ця ненадійність проникає далі в канали продажів, з якими ви співпрацюєте. І деякі політики та правила всередині вашої компанії підтримують це. Не задовольняйтесь виправдуванням поганої логістики чи ненадійних постачальників.
На вебінарі Юлія розповіла як прорахувати втрачені продажі через оut-of-stock та DDP (показник надійності виробників або проектних компаній). Також на вебінарі розкрито шляхи побудови вирішальної конкурентної переваги, операційних змін для ефективної роботи з ринком, та приклади шляхів помилкової бізнес-логіки. Переглянути відео вебінару:
вул. Велика Васильківська, 9/2,
бізнес-центр "Макулан", оф. 8,
01024, Україна, м. Київ
info@applecons.com.ua
2002-2024. Всі права захищені