Відбулась онлайн-зустріч членів CEО клаб з Юлією Плієвою, ад’юнкт-професоркою kmbs, власницею та генеральною директоркою Apple Consulting. Юлія, як експерт зі стратегічного управління бізнесом та сертифікований фахівець з вирішення дилем, розповіла про особливості прийняття управлінських рішень під час війни.
Перше, про що йшла мова – це небезпечні припущення, якими можуть керуватися компанії. Це пастка, в яку потрапляють навіть досвідчені керівники. Коли виникає невизначеність, коли людина приймає рішення на основі негативних сценаріїв.
«Так, ніхто з нас не знає коли війна завершиться, яких руйнувань ми зазнаємо, що буде із споживачами, не знаємо яким буде попит, – розповіла Юлія Плієва. – Але неможна керуватися страхами та діяти відповідно до не відбувшихся сценаріїв».
Є декілька небезпечних припущень, якими неможна керуватися зараз:
Війна буде довго
Персонал не повернеться
Попит не відновиться
Знищення активів та інфраструктури продовжаться
Грошей не буде
Зараз час для win-win, колаборацій та нестандартних, гібридних рішень. Деякі компанії переорієнтовують виробництво на суміжну галузь, більш затребувану. Так, компанії зараз виходять на нові ринки, переглядають політики роботи та постачання, більш чітко фокусуються на актуальному асортименті тощо. Один з виробників підвищив продажі за кордоном тільки за рахунок того, що поставив велику позначку – Зроблено в Україні. Правила та політики мирного часу – зараз не працюють.
Невизначеність, та непрогнозованість з точки зору попиту, і відповідно нерелевантність традиційного планування, – це наша реальність. Єдине важливе, що бізнес має зробити – стати дуже швидким та гнучким. Це не про щоденне переглядання асортименту/планів тощо. Це про політики, які допоможуть вам бути надгнучкими. Зараз важливо сказати стоп «зароблянню» на оптимізації (в логістиці, асортименту тощо) – це не допомагає! Усуньте погану локальну ефективність, яка уповільнює ваш потік та позбавляє гнучкості.
Ви не маєте права втрачати будь-які продажі/клієнта. Якщо замовлення хоч на 1 гривню більше від ваших чисто-змінних витрат – ви повинні брати це замовлення. «Зараз часто чуємо що “це замовлення не вигідно” Звісно, ви не заробите так багато, але відмовляючись – дуже швидко у вас з’являться простої, люди без зарплат» – підкреслила Юлія. Управлінські рішення щодо ціноутворення, знижок та оцінки вигідності продуктів / замовлень мають визначатись виключно по прямих змінних витратах (не за повною виробничою або реалізаційною собівартістю).
Запис вебінару доступний за посиланням:
вул. Велика Васильківська, 9/2,
бізнес-центр "Макулан", оф. 8,
01024, Україна, м. Київ
info@applecons.com.ua
2002-2024. Всі права захищені