Рекомендація
Компанія ПрАТ Аптеки Запоріжжя (“Народна аптека”) являє собою аптечну мережу з 38 аптек, розташованих у Запоріжжі, Токмаку та Енергодарі. У січні 2014 ми відзначили ювілей – 15 років з дня заснування. Щодня в аптеках мережі обслуговується більше 7000 клієнтів.
У травні 2012 року керівництвом компанії було прийнято рішення про укладення договору з компанією Apple Consulting ® на надання нам консультаційних послуг. Метою спільного Проекту було створення конкурентної переваги, побудованого на основі постійної наявності асортименту товару в аптеках та їх високої оборотності, що передбачає істотне поліпшення основних показників роботи аптечної мережі: товарообігу, операційного прибутку, оборотності запасів. Реалізація даної переваги призведе до головної мети – максимального задоволення потреби клієнта в необхідних йому медикаментах.
Головною ідеєю Проекту була зміна підходу до управління товарними запасами та асортиментом на аптеках мережі. Реалізація Проекту передбачала введення нових алгоритмів в інформаційних облікових системах, як на аптеках, так і в головному офісі. Проект був спрямований на зниження до мінімуму впливу “людського фактору” на якість замовлення товару. В рамках Проекту були реалізовані нові механізми замовлення товару в програмі “1С: Аптека”, які дозволили чітко відслідковувати заданий асортимент товару і підтримувати його на оптимальному (бездефектурному) рівні. Цей механізм дозволив автоматично розраховувати кількість товару до замовлення, що істотно знизило навантаження із завідуючого. Під оптимальним товарним запасом мається на увазі не тільки виключення ситуації відмови клієнтам, але й виключення наявності в аптеці надлишків товару, які погіршують такий показник аптеки, як “оборотність товарних запасів”.
В основу нових алгоритмів замовлення товару лягла методологія, запропонована в Теорії обмежень (ТОС). З метою освоєння інструментів ТОС для роздрібної торгівлі, наш менеджмент пройшов навчання у компанії Apple Consulting ® (червень-липень 2012 року). Процес навчання (під назвою 4х4) являв собою процес розробки стратегії і тактики, а також деталей впровадження ТОС спільно з консультантами. Ми також розглянули алгоритми розрахунку “буфера аптеки” (оптимального товарного запасу) для заданого періоду поповнення. Була запропонована методика визначення асортименту аптек і розглянута ідея роботи механізму динамічного управління буфером (ДУБ), а також інші алгоритми, необхідні для реалізації проекту
На підставі отриманих знань, в перебігу 2013 були реалізовані всі необхідні механізми в програмному забезпеченні і впроваджені нововведення в повсякденну роботу. У липні 2013 року було прийнято рішення про створення центрального аптечного складу (ЦС) для певної групи товарів, як логічне продовження реалізації Проекту згідно ТОС. З жовтня 2013 склад почав функціонувати, забезпечуючи аптеки товаром. В результаті впровадження Проекту, ми навчилися управляти товарним запасом і контролювати рівень дефектури. Всі ці дії позитивно позначилися на економіці нашого бізнесу.
Реалізація Проекту стала можливою завдяки знанням, отриманим від Apple Consulting ®. Наша віра в досяжність поставлених цілей була підкріплена позитивним досвідом реалізації подібних проектів в інших компаніях, які співпрацювали з групою професіоналів Apple Consulting. Вважаю, що й ми поповнили список таких компаній, які можуть пишатися успіхом свого впровадження.
Покладаючись на власний досвід, можемо рекомендувати компанію Apple Consulting ®, як команду грамотних фахівців, які здатні допомогти зробити Ваш бізнесу більш ефективним.
Керівник Проекту ТОС,
ІТ-директор ПрАТ Аптеки Запоріжжя
О. В. Полянський
Голова правління ПрАТ Аптеки Запоріжжя
В. І. Будько
вул. Велика Васильківська, 9/2,
бізнес-центр "Макулан", оф. 8,
01024, Україна, м. Київ
info@applecons.com.ua
2002-2024. Всі права захищені