Майстер-клас Елі Шрагенхайма в Києві: ключові думки і думка учасників
19 Dec 2014

16-17 грудня в Києві з ініціативи Apple Consulting © та kmbs у відповідь на поточні зовнішні виклики і складнощі в бізнесі з 2-х денним майстер-класом «Стратегічні рішення в умовах невизначеності» виступив один з найбільших міжнародних експертів в Теорії обмежень і близький соратник Еліяху Голдрата – Елі Шрагенхайм.

Його виступ зібрав 115 власників і топ-менеджерів: представників українських компаній, а також підприємців з Молдови та Білорусі. Елі Шрагенхайм познайомив учасників свого майстер-класу з набором управлінських інструментів, що дозволяють будь-якій організації розробити ефективну стратегію і чіткі тактичні кроки щодо її реалізації в умовах невизначеності, яка в даний момент не тільки значно проявилася в Україні, однак і є стійкою характеристикою глобального бізнесу. Крім цього, були озвучені зовсім нові авторські розробки Елі в галузі аналізу ризиків і нейтралізації загроз для бізнесу, що насуваються, створення вирішальної конкурентної переваги в компанії і вміння здобувати корисний досвід із зроблених помилок. Учасники працювали в групах, вирішували спеціально підготовлені бізнес-кейси, а також мали можливість отримати персональну бізнес консультацію у гуру менеджменту.

Щоб занурити Вас в атмосферу події, ми підібрали найбільш яскраві цитати Елі, озвучені ним під час майстер-класу в Києві. Пропонуємо ознайомитися з ними нижче:

· Що таке стратегія: правила, за якими організації живуть зараз, або ідеї про те, як досягти високі результати в майбутньому? Стратегія – це завжди про майбутнє, про те, як досягти рівня, на якому компанія поки що не знаходиться.

· Будь-яка зміна – це ризик, невідомість, потрібно мати мужність, щоб піти на це. Однак ризик полягає і в тому, щоб залишити все як є: у кожної компанії є конкуренти, та й ринок не стоїть на місці. Саме це змушує бізнес весь час змінюватися.

· По всьому світу великі компанії, що працюють з маленькими, вважають, що можуть диктувати їм свої умови, видаючи це за “співпрацю”. Насправді, вони використовують прийоми, які завдають шкоди як їх клієнтам, так і згодом – їм самим. Гарні рішення в бізнесі – ті, від яких виграють всі учасники, а не один з них.

· Можливості для зростання бізнесу є завжди. Вам просто потрібно їх визначити, проаналізувати і реалізувати. Якщо Ви цього не зробите сьогодні, хтось в майбутньому скористається Вашою можливістю, і в цей час як Ви свої 5-10% частки ринку, які Ви так відчайдушно хочете утримати, просто втратите.

· Перш, ніж запускати нову ініціативу, завжди задавався питанням – НАВІЩО вам це потрібно. Кожна зміна несе в собі ризик – можна виграти, а можна і програти. Більшість нових ініціатив зазнає невдачі. Ціна такої невдачі – не тільки гроші, але і репутація. А хороша ініціатива, яка зазнала невдачу в реалізації, призводить до ще більших втрат.

· Для того, щоб створити нове рішення для бізнесу, потрібно поставити під сумнів одне з існуючих припущень ринку. Це і будуть ті серйозні зміни, які залишать конкурентів позаду, а Вас переведуть на новий рівень.

· Всі стандартні продукти рано чи пізно зіштовхуються з однією і тією ж проблемою – цінова конкуренція. Щоб цього уникнути, Ви повинні знайти ту цінність для клієнта, яку упускають Ваші конкуренти і навчитися повністю задовольняти її – це і є вирішальна конкурентна перевага в термінології ТОС.

· Багато галузей щороку виводять на ринок нові версії одного і того ж продукту: наприклад, нова модель автомобіля без істотних змін характеристик. Чи має це велике значення для споживача? Якщо додавання характеристики не додає цінності продукту, то це завдає шкоди клієнту.

· Можливості створюються шляхом інтеграції внутрішніх здібностей компанії і конкретної потреби на ринку, яка не задоволена конкурентами. З одного боку – це ті обмеження, які є на ринку. А з іншого – це вміння Вашої компанії їх подолати.

· Всі ми робимо помилки. Іноді – дуже серйозні. Однак, чи виносимо ми уроки з досвіду? Це особливо важливо в компанії! Потрібно створити в організації культуру винесення уроків з досвіду. Це означає, що менеджери в компанії знають, що не будуть покарані за помилку, тим більше, якщо з неї був винесений урок і вона більше не повториться. Інакше Ваші топ-менеджери завжди будуть боятися взяти на себе відповідальність і приймати важливі для бізнесу рішення.

· Якщо ви хочете, щоб Ваша компанія залишилася хоча б на тому ж рівні, що і зараз, але нічого не робите для цього – це прямий шлях до стагнації. Ви постійно повинні йти вперед, шукати свою ВКП (вирішальна конкурентна перевага). Якби відповідь була легко, тоді вона б була у всіх, а значить ні в кого з гравців б не було конкурентних переваг.

· Щоб вижити, Вам необхідна дуже швидка реакція – потрібно навчитися вкрай швидко реагувати на зміни: падіння попиту, зростання валютного курсу, закриття ринків. У ряду компаній в кризу з’являються нові можливості, а деякі в кризу навіть краще досягають успіху.

На завершення свого виступу Е. Шрагенхайм побажав усім учасникам успіху в бізнесі зі словами «не тільки вижити, а й досягти успіху»!

З відгуками деяких учасників Ви можете ознайомитися нижче:

“Після майстер-класу я змінив своє ставлення до стратегії в компанії. Думаю, що ми переглянемо пріоритети деяких дій з розвитку нашого бізнесу,” – Ігор Євтушенко, директор компанії “Сирена”.

“Наша компанія прийшла на подію з метою отримання порад з управління бізнесом і прийняття рішень в умовах кризи. Дуже сподобалася перша частина майстер-класу і завершальний день, де ми вирішували бізнес-кейси і отримали більше практики. Найціннішим інструментом, винесеним з навчання, я вважаю ВКП (вирішальну конкурентну перевагу): як виробити її в компанії і допомогти клієнту у визначенні важливих для нього умов “, – Родіон Терьохін, комерційний директор” Дніпротехсервіс “.

“Дякую організаторам за своєчасне проведення майстер-класу з настільки важливою темою. Я отримав масу підтверджень своїх припущень з вуст ТОС-експерта Доктора Шрагенхайма і це дорогого коштує” – Вадим Просяніков, президент компанії “Раут-Автоматик”.

“Кожному управлінцю час від часу потрібно отримати “зсув мозку “,” відкрити очі “на прості речі і старі проблеми. Це була саме та подія, яка дозволяє отримати поштовх до власних роздумів і почути нові ідеї”, – Олександр Шатохін, компанія “Термастіл”.

“Всі ми очікуємо почути нові підходи до розробки стратегії наших бізнесів в цих непростих умовах повної невизначеності. І на майстер-класі Елі Шрагенхайма я на 95% почув те, що очікував. Програма повністю відповідала заявленому опису та проблематиці”, – Сергій Філянін, директор департаменту розвитку ДП «Палма Груп Менеджмент».

“Після майстер-класу у мене з’явилося більше впевненості і бажання шукати нові можливості для розвитку бізнесу навіть в умовах невизначеності та кризи в країні. Ми будемо аналізувати існуючі стратегії і розробляти дійсно вирішальну конкурентну перевагу нашої компанії, – Ольга Кравчук, головній економіст зі стратегічного планування, компанія “Реноме”.

“Насправді очікування від майстер-класу були високими, так як ми давно знайомі з ТОС, і я отримала потужний інструмент по роботі з цілями компанії та її стратегією. Дуже цінною була думка про те, що ми повинні все дуже ретельно аналізувати і перевіряти, навіщо ми вживаємо той чи інший крок, чи наближає це нас до мети. Також я відкрила для себе, що ТОС – це не просто бізнес-підхід, але і спосіб мислення в житті в цілому “, – Світлана Порох, директор роздрібної мережі” Люксоптика “.

У 2015 році з ініціативи Apple Consulting © планується приїзд й інших світових експертів ТОС з авторськими майстер-класами: Доктора Алана Барнарда, PhD, СЕО в Goldratt Research Labs, Члена Ради Директорів TOCICO, Голови Правління The Odyssey Institute (Південна Африка) і Ефрат Голдрат, дочки Др. Елі Голдрата, психолога, співавтора книги Доктора Елі Голдрата «The Choice» (Ізраїль).

ТОВ «Епл Консалтинг»
вул. Велика Васильківська, 9/2,
бізнес-центр "Макулан", оф. 8,
01024, Україна, м. Київ
info@applecons.com.ua
Підписатися на розсилку

© ТОВ «Епл Консалтинг» -
2002-2024. Всі права захищені
Партнер ЕВА