
30 травня 2015 Ярослав Брезицький, консультант Apple Consulting®, в рамках бізнес-зустрічі для Керівників ланцюгів постачання «MY SUPPLY CHAIN ??ACTION» провів 2-х годинний майстер-клас всіх учасників ланцюга постачання на тему: «Естафета неефективності». В Майстер-класі взяло участь понад 30-ти директорів з логістики, керівників РЦ і департаментів транспортних перевезень таких компаній як «РУШ» (лінія магазинів EVA), «Євромікс», «Вітмарк Україна», «Danone», «Zarina», «Миронівський хлібопродукт »,«Фудмаркет »(національна продуктова мережа«Велика Кишеня»),«Біосфера »та ін.
Ключові теми виступу:
– Чому ефективну співпрацю ланок ланцюга постачання неможливе без розуміння проблем і ключових потреб один одного,
– Поточна парадигма і кореневі конфлікти ланок ланцюга постачання (виробник, дистриб’ютор, роздріб),
– «Естафета неефективності” від виробника до роздрібної полиці – механіка передачі неефективності одного до іншого,
– Застосування базових рішень Теорії обмежень (ТОС) для всього ланцюга постачання для створення «естафети ефективності»,
– Прискорення потоку – єдиний шлях істотного зростання для всіх учасників ланцюга постачання,
– Результати впровадження рекомендованих рішень ТОС в різних ланках ланцюга постачання (приклади реалізованих в Україні проектів).
Кілька тез із виступу Ярослава Брезицького:
Про джерело неефективності у виробничих компаніях:
Одна з головних парадигм управління виробництвом звучить так: основні гроші вкладені в обладнання, воно ж є основним джерелом витрат компанії, тому що простоює ресурс – найбільше «розбазарювання ефективності». Звідси народжується політика виробника «планувати великі партії, щоб уникнути частих переналагоджень і простоювання» і їх дія – стимулювати дистриб’юторів брати товар великими партіями, нести зобов’язання із закупівлі продукції в майбутньому і прогнозувати обсяги закупівель на значний горизонт планування.
Про джерело неефективності дистриб’юторів:
Основні гроші дистриб’юторів завжди вкладені в товар, тобто заморожені. Таким чином, дистриб’ютори сфокусовані на прискоренні оборотності своїх запасів і тому хотіли б закуповувати товар меншими обсягами. Але це, як правило, не вдається. Таким чином, дистриб’ютори «виштовхують» товар в наступну ланку постачання – роздріб, застосовуючи аналогічні політики «стимулювання» роздробу, що і виробник відносно дистриб’юторів. При цьому, вони завжди жорстко оптимізують власні логістичні витрати зі всіма витікаючими корпоративними політиками.
Про джерело неефективності в мережевому роздробі:
Рітейлери, намагаючись захиститися від ненадійності постачальників, роблять завищені прогнози закупівель, вимагають від постачальників надання значних страхових запасів,, а також – встановлюють плату за вхід і виставляють вимогу підтримувати маркетингові активності за рахунок відповідних платежів мережі. Більше того, мережевий роздріб прагне задовольнити свого споживача, забезпечивши потрібним товаром у потрібний час у потрібній кількості і з хорошими термінами придатності, але всі ризики щодо виконання такої місії норовить перекласти на постачальників.
Push-дистрибуція і відсутність повного розуміння політик / правил кожної ланки постачання своїми партнерами призводить до хронічної естафети неефективності у всьому ланцюгу постачань, а саме: недосконалі політики кожної ланки ланцюга постачання приносять неприємності і фінансові втрати не тільки собі самому, але і неминуче множать власні помилки свого партнера. В результаті чого, кожна з ланок несе свої втрати, а ланцюжок постачання в цілому втрачає свого покупця, недозаробляє або робить бізнес на неймовірно високому і дорогому обсязі заморожених грошей.
Наш досвід і дослідження показують, що рівень втрачених продажів і надлишкових запасів зростає з кожним просуванням по ланкам ланцюга постачання до споживача: у виробника ці ефекти проявляються мінімально, у дистриб’ютора, як правило – в 1,5-2 рази вище, а у роздробі – в 2-3 рази вище.
Як повернути ефективність:
З погляду підходу ТОС і тих фінансових і ринкових результатів, який він демонструє, ключ до створення ефективного ланцюга постачання знаходиться в перекладі всіх ланок на pull-систему (систему «виштовхування») і вистоювання чесних win-win відносин між усіма гравцями ланцюга постачань. Це абсолютно загальні принципи та рекомендації. Детально про всі рекомендовані зміни читайте у всіх методологічних матеріалах Apple Consulting®.
Ключові аспекти в необхідних змінах наступні: щоб змінити систему на краще, потрібно сфокусувати свою увагу на поліпшенні якості та прискоренні потоку у всьому ланцюгу постачань.
Про час поповнення:
Запас на складах виробників, дистриб’юторів, РЦ роздрібних мереж залежить від часу поповнення, обсягу споживання та їх коливань. При цьому, детальний аналіз показує, що поточний час поповнення кожного товару значно більше часу транспортування та періодичності поставок. Це змушує закупівлі і розподіл робити прогнози на тривалий період. І чим довше цей період, тим більше коливань може статися і тим менш точним стає прогноз. А це означає – ще більші запаси і помилки в розподілі. Як результат – на складах і магазинах запасів більше, ніж необхідно для покриття поточних продажів або істотні упущені продажі з причини випадання асортименту. Про точність прогнозу:
Прогноз на рівні центрального складу в кілька разів точніше, ніж на кожній окремо взятій торговій точці. Коливання попиту в магазині набагато вище, ніж на складі постачальника. Тому чим більше сукупність точок споживання, які обслуговує РЦ, тим точніше прогноз на РЦ і більше гнучкості для управління товаром в торговій точці
Розрахунок запасу / буфера:
Розмір запасу по кожному SKU в кожній торговій точці необхідно розраховувати як максимальний рівень споживання за час поповнення. Буфер в ТОС – це не фізичний запас, який повинен міститися в місці зберігання. Розмір буфера включає фізичний залишок, товар в дорозі і замовлений рівень поповнення.
Детальніше про подію на сайті – MY TRADE GROUP
вул. Велика Васильківська, 9/2,
бізнес-центр "Макулан", оф. 8,
01024, Україна, м. Київ
info@applecons.com.ua
2002-2024. Всі права захищені
