Трансформація Farma і FMCG: можливості зростання

Про трансформацію ринку Farma/FMCG і виклики 2019 року говорили на щорічній бізнес-конференції від Eventstage. Серед учасників – представники ланцюга поставок фармацевтичного, healthcare, FMCG галузей.

Організатори представили для учасників 12 практичних кейсів від провідних гравців ринку і профільних консультантів. Спікери поділилися досвідом в різних аспектах розвитку бізнесу: від розвитку категорій товару та інструментарію для відстеження поведінки споживачів до механік для зростання продажів і формування конкурентної переваги.

Кейсом з фармгалузі поділився менеджер проектів Apple ConsultingÒ Олексадр Соколенко. Представлена ​​механіка змін розроблена в логіці Теорії обмежень і підходить для будь-якого типу ритейлу. В основі – інноваційне управління асортиментом, що дозволяє підвищити оборотність товарного запасу на 15-30% та збільшити валову маржу на 10-20%. Саме цей підхід до управління асортиментом ліг в основу бізнес-моделі мережі магазинів і аптек «Космо».

Суть інноваційного підходу полягає в тому, щоб навчитися генерувати більше валової маржі з представлених в торговому залі товарних позицій. Ключ до цього – увага ритейлера має бути сфокусована на формуванні асортименту, який задовольняє потреби покупця.

Олександр розповів детальну механіку «голова-тулуб-хвіст», основану на підході Теорії обмежень, і яка дозволяє налаштувати полки в торговому залі під попит покупців в конкретної локації. «Ефективні рішення не завжди складні!» – зазначив Олександр Соколенко. І вихід лежить зовсім не в площині уніфікації матриць чі форматів магазинів, і навіть не в плануванні.

У рекомендованої системі умовно зображена динаміка продажів в одному сегменті одній ціновій категорії у вигляді динозавра, у якого є тулуб (середня швидкість продажів), голова (хіти продажів) і хвіст (то, що продається дуже погано або не продається взагалі). Суть змін – швидко «розібратися» з хвостом і «наростити» голову. Адже в ритейлі сьогодні, особливо в великих торгових мережах, реально на полицях 20-50% товарів, що користуються низьким попитом. Тут заморожена значна частина капіталу, який, в кращому випадку, працює неефективно, а в гіршому – не працює зовсім, створюючи для компанії фінансові проблеми.

Детальніше про механіку можете прочитати в матеріалі Управління асортиментом в торгівельних точках

ТОВ «Епл Консалтинг»
вул. Велика Васильківська, 9/2,
бізнес-центр "Макулан", оф. 8,
01004, Україна, м. Київ
info@applecons.com.ua
Підписатися на розсилку

© ТОВ «Епл Консалтинг» -
2002-2018. Всі права захищені
Партнер ЕВА
MyCounter - счётчик и статистика