Обмеження в грошах – як подолати касовий розрив
03 Jun 2015

У травні 2015 Андрій Колотов, партнер і керівник ТОС-практики Apple Consulting® провів 2 майстер-класи на тему «Подолання Cash Constraint» або подолання обмеження у наявності коштів. Перша зустріч відбулася 20 травня в рамках проекту IdeaDays для аудиторії Києво-Могілянської бізнес школи (kmbs), а друга – 27 травня в програмі ЕВА Education для компаній-членів Європейської бізнес асоціації.

У своїх виступах Андрій Колотов наводив приклади ситуацій, коли обмеженням в компаніях виступають грошові кошти. Ключовими проявами наявності касових розривів є:

· Затримки доставки сировини і матеріалів постачальниками з причин несвоєчасної оплати,

· Боротьба підрозділів за обмежений грошовий ресурс – чиї рахунки повинні бути оплачені сьогодні?

· Умисне завищення результатів діяльності для отримання кредитів;

· Постійне перекредитування;

· Топ-менеджери витрачають левову частку свого часу на управління платежами / розподіл грошових коштів в ручному режимі;

· Платежі банкам і співробітникам регулярно затримуються.

І тут важливо врахувати 2 аспекти:

1) таке обмеження як наявність коштів дуже швидко може привести до банкрутства компанії,

2) ніякі інші поліпшення в компанії не будуть ефективні до тих пір, поки не буде усунуто дане обмеження.

Андрій Колотов розповів учасникам майстер-класів про нелінійий вплив даного обмеження на результати компанії. Приміром, навіть невелике, але одномоментне поліпшення доступності коштів в компанії надає набагато більший вплив на її фінансову стабільність, ніж регулярні, але мінімальні грошові вливання в систему.

Той же принцип діє і в зворотній ситуації: разове різке погіршення фінансового стану хоча б на 10% вже через 5 місяців може привести компанію до банкрутства. Ілюстрація небезпеки навіть мінімального погіршення наявності грошових коштів в компанії в умовах нестабільності – в таблиці нижче.

В якості ефективної протиотрути цієї «негативної спіралі» Андрій Колотов запропонував ряд оперативних дій, що дозволяють досить швидко витягнути компанію з «боргової ями». Серед них на першому місці – усвідомлення всієї небезпеки ситуації та прийняття такої реальності керівником компанії. Як тільки це відбудеться, можна переходити до наступних кроків:

· Створити звіт про рух грошових коштів на найближчі 13 тижнів (квартал) і ознайомити з ним топ-менеджмент компанії,

· Встановити необхідний на цей період запас матеріалів і позбутися від усього зайвого, відкласти незаплановані закупівлі,

· Розпродати зайві запаси готової продукції,

· Розпродати неліквіди навіть нижче собівартості,

· Зібрати дебіторську заборгованість раніше, навіть з істотним дисконтом,

· Продати всі застарілі і непотрібні активи, навіть якщо компанія до них «прикипіла»,

· На щоденній основі моніторити ключові фінансові показники (вільний грошовий потік, прострочені платежі, доступні грошові кошти), перестати вимірювати продажі, частку ринку і ефективність,

Як тільки компанії в результаті описаних вище дій вдасться досягти адекватного рівня коштів, компанія може перейти до роботи з іншими видами обмежень: ринок, увага менеджменту і т.д.

ТОВ «Епл Консалтинг»
вул. Велика Васильківська, 9/2,
бізнес-центр "Макулан", оф. 8,
01024, Україна, м. Київ
info@applecons.com.ua
Підписатися на розсилку

© ТОВ «Епл Консалтинг» -
2002-2024. Всі права захищені
Партнер ЕВА