Ви не самі! Help line is open now!
На період дії воєнного стану в Україні Apple Consulting оголошує відкриття безкоштовних консультацій власників та керівників виробничих, дистриб’юторських і роздрібних компаній по наступних питаннях:

– фокусування на першочергових діях для вашого бізнесу,
– тимчасового обмеження/тимчасового закриття/релокації виробництва,
– касових розривів, порушених ланцюгів постачання,
– забезпечення сировиною, матеріалами, комплектуючими,
– логістики,
– управління запасами та розподілу готової продукції,
– юридичні аспекти, пов’язані з операційною діяльністю ланцюга постачання,
– втрати/скорочення/нестачі персоналу,
– виплати заробітної плати (крім податкових аспектів),
– комунікації керівника з командою тощо.

Якщо Вам необхідна консультація від Apple Consulting®, заповніть коротку форму. Експерти Apple Consulting® зв’яжуться з Вами у робочий час впродовж двох годин та оперативно призначать zoom

Ми зробимо усе можливе, аби Ви прийняли зважені рішення без паніки задля мінімізації наслідків поточної жахливої ситуації. Бізнес має працювати настільки, наскільки це можливо для підтримки економіки України. Зараз це наш з вами економічний фронт.

Help line Apple Consulting® надає безкоштовні дво-п’яти-годинні on-line консультації власниками та керівникам виробництв, дистриб’юторів та роздрібних мереж України у період дії воєнного стану по темах забезпечення операційної діяльності бізнесу в залежності від регіону та поточних умов компанії, закупівель товарів, сировини і матеріалів, управління запасами, дефіциту грошових коштів та прийняття складних управлінських рішень. Якщо у вас інши труднощі, ми переадресуємо Вас на відповідних профільних спеціалістів.

! Apple Consulting® не надає консультацій по податкових питаннях. 

Офіс Apple Consulting тимчасово переміщений, тому оперативний зв’язок з нами доступний за телефоном: +38 050 696 45 63 (Інна Стеценко).

Ділимося деякими кейсами компаній ланцюга постачання: 

#1 Проблема. Вивезти фури (20 т) з сировиною та матеріалами з міста Харків в напрямку Львівської області. Транспортні компанії відмовляються виконати це завдання з міркувань безпеки.   

Логіка рішення Apple Consulting

  1. З початку вивезти товар малими партіями (машини 5-10 т.) з Харкова до Дніпропетровської/Кіровоградської області та тимчасово розмістити на складі іншої компанії (Apple Consultingдомовився). Машини маленького обсягу періодично їздять до Харкова на комерційні основі, а також можна залучити авто волонтерів, які їдуть порожні з Харкова.
  2. Зібравши на проміжному складі необхідну кількість, фурами (20 т) вивезти сировину та матеріали в місце релокації на Західній Україні.


#2 Проблема. 
Виробник харчових продуктів (середній плюс та високий ціновий сегменти), локація без ведення активних бойових дій. Основними ринками збуту були Київ, Одеса, Харків та Дніпро. Через релокацію населення, порушення логістичних процесів та руйнування відбулось суттєва зменшення продажів (більше як в 2 рази). Відповідно, виникли касові розриви, збитки та неможливість платити заробітну плату співробітникам.

Логіка рішення Apple Consulting:

Для збереження команди і бізнесу необхідно збільшити продажі та надходження грошових коштів в компанію. А відтак є тільки 3 питання, на які треба відповісти:

  1. Які канали продажу охоплювати саме зараз,
  2. Яким продуктовим портфелем працювати саме зараз,
  3. Які регіони охоплювати продажами саме зараз.

У відповідь на перше запитання розроблені критерії вибору торгових точок. Основний акцент на ті торгові точки, в яких можна забезпечити найменше відстрокування платежу та лімітовані витрати на знижки та маркетинг. У відповідь на друге питання щодо продуктового портфелю акцент зміщується у ті продукти, цикл виробництва та продажів яких більш короткий. У відповідь на третє запитання критеріями вибору регіонів є більш близька до виробництва логістика (можна швидше та частіше поповнювати торгові точки меншими партіями та менше витрат на логістику нести). Відповідно, торгові команди були релоковані з регіонів продажу до війни на визначені регіони продажу протягом війни.

#3 Проблема. Промислова компанія, виробничі потужності не в зоні бойових дій в Центральній Україні. До війни активно розвивали експортні продажі, продавали у 16 країн світу. Зараз є готова продукція по ряду експортних замовлень, але не можуть знайти компанію для доставки вантажу. У поточних транспортних обмеженнях важко організувати пряму доставку продукції навіть до складів у Польщі. Українські водії можуть виїхати закордон лише при наявності зворотного замовлення на доставку до України, а закордонні водії відмовляються від «далекого» проїзду на територію України.

Рішення Apple Consulting:

Пропонується дробити це завдання на частини та використовувати локальних перевізників на короткі дистанції та локальні склади для тимчасового зберігання продукції. А саме, використали склади у Львівському регіоні. Звідти знайдено транспортні компанії з поставок до Польщі.

#4 Проблема. Міська аптечна мережа, місто на лінії бойових дій. Питання: як в умовах війни забезпечити для населення наявність критичних препаратів/товарів?

Рішення Apple Consulting:
– Створити аптеки-штаби (з агрегацією на них запасів для поповнення груп аптек).
– Встановити буфери запасу на діючу речовину (а не на конкретне SKU конкретного виробника, як було до війни) на середній час поповнення (адже час поповнення зараз нестабільний). Підв’язати під буфер на діючу речовину всі варіанти дозувань та усіх можливих виробників.
– Перевірити, яких речовин, що діють, немає на залишках. Узгодити з категорійними менеджерами та експертними аптеками, що ці діючі речовини зараз справді потрібні.
– На відсутні діючі речовини сформувати перелік виробників та звернутися до них із запитом про прямі поставки. Сформувати перелік виробників, які є найбільш пріоритетними для укладання договорів.
– Проінформувати громадян у містах про аптеки-штаби, на яких є максимально можливий запас препаратів.
– Продовжувати коригувати буфер динамічно. При ненадійності постачання буфер не збільшувати.
– Підготувати та погодити з власниками план розгортання складу в іншій частині міста (на випадок початку бойових дій в поточній частині міста).
– Підготувати план евакуації складу та компанії до іншого міста. Визначити, за яких умов (за яких «тригерів») план евакуації запускається у виконання.

#5 Проблема.

Виробництво з пошиття одягу. Основні продажі – в ТРЦ великих міст. Виробничі потужності не в зоні бойових дій. Яким чином/за рахунок яких продуктів та каналів продажу можна збільшити продажі, які суттєво впали? Чи відшивати осінню та зимню колекції, адже відбулась велика еміграція жінок та дітей за кордон? Чи відшивати одяг для школи на осінь? В яких об’ємах це робити, в якому асортименті та якого цінового сегменту.

Рішення Apple Consulting:

Дізнатися ситуацію по усіх підприємствах текстильної̈ галузі – хто які замовлення наразі не може виконати через різні причині і «підхопити» ці замовлення на різних партнерських умовах – спільне виконання/повне/самостійне виконання.

Використати поточні канали продажу в Україні, які через воєнні дії/закриті виробництва/порушену логістику втратили основних постачальників, відповідно, на місце яких можна пропонувати свій товар.

Забезпечити максимальну присутність в тих регіонах України, які історично мали незначну присутність товарів цієї компанії. Охопити і дистриб’юторів, і роздрібні мережі, слідкувати за відновленням роботи роздрібних мереж і швидко пропонувати привабливі умови співпраці.

Скоригувати ціноутворення як для внутрішнього, так і для зовнішнього ринку. Переглянуто логіку (систему) оцінки доходності продукції та контрактів компанії. Також переглянуто принципи та обсяги завантаження виробництва з метою більш швидкого реагування та поточний попит.

#6 Проблема

Компанія-дистрибутор техніки для здоров`я і комфорту в Україні (товари не першої необхідності). Склад та офіс знаходяться недалеко від зони ведення бойових дій, майно не пошкоджене.

Проблема. Значна протермінована дебіторка від клієнтів (без розуміння термінів оплати). Поточні доходи відсутні, нерозуміння подальших кроків. Великі витрати на персонал, а люди виїхали хто куди.

Рішення Apple Consulting:

  1. Коректна взаємодія керівника з командою. Довести до команди поточну ринкову та фінансову ситуацію у компанії, який вони мають вплив на їх доходи (рівень зарплати, задачі). Оцінити декілька фінмоделей, в залежності від рівня продажів. Отримати від кожного члена команди щиру відповідь щодо того, хто з команди готовий йти далі на озвучених умовах, а чиї функції потрібно замінити іншими людьми. Окремо обміркувати дії щодо працівників, які пішли захищати країну.
  2. Диверсифікація ризиків з товаром: перенесення частини складу в інше місто.
  3. Відновлення продажів В2В. Звична модель продажів через великі мережі може бути недостатньою у поточних умовах, та стає досить дорогою. Сформувати критерії вибору каналів продажів у поточних умовах. Визначити, які клієнти, за якими критеріями є пріоритетними, середніми або з низьким пріоритетом. Опрацювати для кожного пропозицію з урахуванням умов розрахунку, наявності власного складу та розподілу товару по торгових точках, наявності цільового потоку, рівню маржі тощо.
  4. Попрацювати у напрямку організації прямої комунікації з кінцевими споживачами за їх небажаними явищами/створити потребу. Допрацювати власний сайт та долучити інформаційні канали.

#7 Проблема

Мережа магазинів побутових товарів не першої необхідності. Більша частина магазинів залишились цілими. Магазини були зачинені через військові дії. Продажів немає, заробітні плати не виплачуються. Що робити далі: відкривати чи ні магазини? Чи може, виходити на інші ринки?

Рішення Apple Consulting:

  1. Основний ризик при відновленні роботи – доходи не компенсують витрати. Для мінімізації/усунення цього ризику – якомога більше витрат прив’язати до обороту (тобто усі постійні витрати перевести у змінні).
  2. Щоб прийняти рішення про відкриття/закриття магазинів, з’ясувати рівень продажів (та попиту в різних локаціях). Адже більшість товару – не першої необхідності. Для цього відновити роботу тестових магазинів в різних локаціях та/або продажі через Інтернет
  3. Здійснювати продажі в рамках існуючих запасів. На основі продажів довоєнного періоду перевірити наявність ТОР-SKU у відкритих магазинах. Відкоригувати асортимент відкритих магазинів, додавши ТОР-позиції, які були відсутні.
  4. Встановити планові терміни експерименту. На цей період заробітна плата буде залежати від рівня продажів. При досягненні прийнятних результатів компанія буде розглядати відкриття наступних магазинів.
  5. Вихід на інші ринок(и). Вихід на зовнішні ринки запакувати в привабливу франшизу – це може значно прискорити розвиток бізнесу. В поточній ситуації вихід на закордонний ринок з існуючим форматом магазину виглядає як довготривала і стратегічна задача.
  6. Якщо можна суттєво скоротити запаси магазинів і при цьому збільшити продажі, то буде потрібно менше грошей на відкриття однієї торгової точки і буде зменшено поріг входу і буде швидша окупність.
  7. Чим нижче розмір інвестицій, чим вище розмір прибутку, тим більший ROI і тим привабливіший бізнес для партнерів. Перед виходом на зовнішні ринки бажано впевнитись, що бізнес має привабливий рівень ROI. Якщо ні, то потрібно допрацювати бізнес-модель.