Синергія бізнесу і освіти: нотатки конференції
22 Jun 2018

Партнер і Генеральний директор Apple Consulting® Юлія Плієва взяла участь в VI Бізнес-Форумі «Наука-Бізнес-Освіта: стратегічне партнерство». Форум зібрав у Київському національному економічному університеті ім.Гетьмана понад 250 учасників: викладачів, науковців та представників бізнесу. Основна проблематика конференції – знаходження синергії університетської освіти до вимог і очікуваннями бізнесу до випускників.

Юлія Плієва, як успішний підприємець і автор кількох спецкурсів для бізнесу в Києво-Могилянській Бізнес Школі (kmbs) і автор трьох курсів на порталі онлайн-освіти Prometheus, на пленарному засіданні поділилася своїм досвідом роботи з бізнес, корпоративною та on-line-освітою та представила дані про вимоги бізнесу до співробітників. «Особисто я вважаю себе «продуктом» формальної освіти, – підкреслила вона. – Я повністю задоволена отриманим фундаментом на факультеті Міжнародної Економіки і права в КНЕУ. Але …».

Перші курси для платформи Prometheus Юлія записувала, будучи впевненою, що такий формат навчання буде цікавий тільки студентам і школярам. Як виявилося, курси отримали відгук також і у зовсім інший аудиторії: переважно це підприємці, топ-менеджери, викладачі, представники державного сектора, юристи і т.д. Також курси стали використовуватися компаніями в корпоративному навчанні. Сумарна кількість слухачів на трьох курсах Apple Consultingâ на платформі Prometheus – 47,300, з яких понад 80% – мають вищу освіту. Всього, за даними Prometheus, за три роки існування платформи, кількість унікальних користувачів становить 553 тисячі.

Споживачі бізнес-освіти, як правило, вже мають за плечима формальну освіту. У бізнес-школах, наприклад, в kmbs, підприємці шукають поглиблення своїх знань за певними напрямами (фінанси, маркетинг тощо), кращий світовий і український досвід, нетворкінг.

Юлія підкреслила, що освітні програми, які обов'язково зацікавлять слухача, повинні поєднувати в собі інформацію, яка створює потужний досвід і змінює дійсність людини, а також бути правильно «упаковані» (візуалізація, компактність, fun). Один з яскравих прикладів – перевидання світового бестселера Еліяху Голдратта «Цель». Книга вперше вийшла в світ в 1984 році. Тоді Доктор Голдратт розумів, що менеджмент ніколи не дочитує підручники з менеджменту, тому подав інформацію у вигляді бізнес-роману. Незважаючи на те, що книга входить до ТОР-10 кращих ділових книг в світі, має стійко високий попит на протязі десятиліть, в 2017 році книга перевипущена у вигляді коміксів.

«Якщо ще три роки тому одним із критеріїв для здобувача в нашу компанію була вища освіта, то зараз я, як підприємець, вже задумаюсь над питанням, кого запросити в компанію – людиню з вищою освітою або людини без нього, але з сертифікатами провідних порталів on -line освіти», – підкреслила Юлія Плієва.

В одній з п'яти дискусійних панелей конференції – «Формальне і неформальна освіта: виклики для університетів і бізнесу» Юлія Плієва виступила модератором.

Керівник експертної групи з питань вищої освіти і освіти дорослих МОН України України Ігор балуба зазначив, що в новій редакції Закону України «Про вищу освіту» з'явився термін «неформальна освіта» і зараз розробляється механізм синергії з формальним освітою. Більш того, актуальним і дуже складним залишається питання про професійні кваліфікації – що на що змінити, щоб фахівці відповідали сучасному ринку праці. Всі учасники дискусії підтримали думку про те, що є ряд професій, де формальне освіта була, є і буде в найближчому майбутньому – це медицина, інженерія, військова справа, педагогіка.

Всі учасники дискусії – представники різних галузей діяльності: бізнесу, науки, формального/неформальної освіти, громадської діяльності. Учасники підкреслили, що формальне освіту, на жаль, не дає необхідних сьогодні навичок: вміння приймати рішення, думати (критичне і стратегічне мислення), управляти проектами і володіти мистецтвом презентації. Університети, в свою чергу, не зможуть формувати інтелектуальну еліту доти, поки будуть тримати студентів, які несвідомо прийшли на ту чи іншу спеціальність. Учасники запропонували кілька напрямків, в яких можна почати зміни в формальній освіті, зокрема, перегляд великої кількості загальноосвітніх дисциплін/заміна, формування нових практичних форматів університет + робота, збільшення свободи вибору і дій студента.

У дискусії взяли участь: Андрій Мельник, співзасновник компанії по переказах «Профпереклад», засновник Клубу мислення, Остап Стасів, керівник проекту Відкритий Університет Майдану, співзасновник ГО «Відкритий Університет Майдану», Лілія Гапонюк, керівник відділу по управлінню персоналом компанії «LetyShops», Анна Резниченко, куратор онлайн напрямки освітнього проекту «Вища Школа Комунікацій», сертифікований фахівець з профорієнтації дорослих і дітей, Денис Ліфінцев, куратор профорієнтаційної програми для школярів, доцент кафедри менеджменту КНЕУ, Інна Косорига, співзасновник і керуючий партнер компанії IVA.MICE, співзасновник проекту HR to Business, Ольга Сафіна, віце-президент по комунікації компанії Innovercs, FEDORIV HUB, UNIT.City, Chasopys.

ТОВ «Епл Консалтинг»
вул. Велика Васильківська, 9/2,
бізнес-центр "Макулан", оф. 8,
01024, Україна, м. Київ
info@applecons.com.ua
Підписатися на розсилку

© ТОВ «Епл Консалтинг» -
2002-2024. Всі права захищені
Партнер ЕВА