Полка не гумова: тенденції управління асортиментом
04 Jun 2018

Успішно завершилося одне з цінних профільних подій сезону, що минає – Category Management Workshop V «Інструменти збільшення прибутковості в ритейлі», організатором якого є команда HubOne. Інтелектуальним партнером заходу виступила компанія Apple Consulting®.

Workshop вже не перший рік є майданчиком для презентації кращих практик в області категорійного менеджменту та місцем обговорення найсвіжіших розробок в цій галузі. Цього року секретами роботи ділилися «ЕКО маркет», ERC Distribution, Multiplex, PROSTOR, мережа магазинів «Червоний маркет» та інші.

Якщо ще 15 років тому можна було говорити про тотальний дефіцит товару в різних категоріях, то зараз можна констатувати: полки вже давно переповнені, однак при цьому – від 20 до 50% товару в категоріях – тотальний неліквід. Рішення позбавлятися від неліквіду шляхом розпродажу часто породжує нові проблеми, ставлячи під загрозу маржу. Популярні раніше промо-акції – це шлях в нікуди – один з ключових меседжів гравців ринку сьогодні. За даними Nielsen Ukraine 24% продажів в мережах здійснюється зі знижкою.

Розуміючи цю тенденцію, команда Apple Consulting® кілька років працювала над розробкою та тестуванням нової концепції управління товарними категоріями та в цілому товарною масою – тим, де закладені величезні інвестиції ритейлу, а з ним і виробника. На Workshop менеджер проектів Apple Consulting® Олександр Соколенко представив систему управління товаром і категоріями ГТХ («Голова-Тіло-Хвіст»), що дозволяє зробити полку прибутковою, а магазин – привабливим для покупця. Запропонована система заснована на розумінні того, як продаються товари окремих категорій і цінових сегментів в конкретних торгових точках і аналізі швидкості продажу товарів аналогічної категорії. Для кожного товару, в залежності від того, в яку категорію ГТХ він потрапив, застосовуються свої політики управління, включаючи логіку замін товару в категоріях, розширення або звуження вибору в категоріях, певну систему і правила щодо виведення товару і введення товару в асортимент. Така система роботи дозволяє максимізувати прибуток категорії, прибуток полки і збільшити трафік.

 «Щоб ефективно працювати в цьому напрямку, нинішнім фахівцям вітчизняного ритейлу варто було б позбутися деяких помилок, які ведуть до серйозних втрат в бізнесі, – зазначив Олександр Соколенко. – Стандартизувати всі процеси, застосовувати до всіх магазинах однаковий «формат» і кілька асортиментних матриць згідно форматам, а також – єдині політики поповнення, виведення з асортименту та введення – ось лише деякі помилки, характерні багатьом гравцям ринку. Часто буває так, що ця матриця не відповідає існуючому трафіку покупців у цій локації. Керівництво компаній, не отримуючи реальної віддачі від інвестицій, просто закриває торгову точку або переносить магазин в інше місце. А проблема залишається».

ТОВ «Епл Консалтинг»
вул. Велика Васильківська, 9/2,
бізнес-центр "Макулан", оф. 8,
01024, Україна, м. Київ
info@applecons.com.ua
Підписатися на розсилку

© ТОВ «Епл Консалтинг» -
2002-2024. Всі права захищені
Партнер ЕВА