Не іграшкові виклики ринку іграшок України
05 Nov 2018

У Києві відбулася унікальна галузева подія для гравців ринку іграшок і товарів для дітей – Бізнес-конференція «Ринок іграшок в Україні». Вже третій рік організатор та ідейний натхненник події – Українська Асоціація Індустрії Іграшок (УАІІ). Мета конференції – сприяти підвищенню рівня професіоналізму гравців галузі, чесної конкуренції, а також – якості продукції. Партнер заходу – Apple Consulting®.

Відкриваючи конференцію, Президент УАІІ Павло Овчінніков зазначив: «Одне із завдань нашої Асоціації – це консолідувати ринок і впроваджувати цивілізовані правила бізнесу для максимальної комфортної роботи всіх учасників. Ми працюємо з дітьми, і дуже важливо щоб наші діти грали якісними іграшками. Я часто стикаюся з нерозумінням покупців – чому вони повинні купувати дорогі іграшки, якщо є кіоск, де це буде в рази дешевше. Так, дитина буде однаково мало гратиметься обома іграшками, але ніхто не знає наскільки дешева іграшка може бути шкідлива для здоров’я вашої дитини і які наслідки це матиме».

Одна з нагальних проблем галузі – боротьба локальних і глобальних брендів, в якій українська іграшка частіше програє. І причина банальна – відсутність українських локальних брендів. Діти люблять іграшку або героя в незалежності від країни-виробника або бренду, тому в українського виробника є величезні шанси зайняти цю нішу. Учасники дискусії відзначили, що іграшка, – по-суті, контент. Одне з джерел – мультиплікаційні фільми, що народжують захоплення у дітей і любов до героїв. В Україні ж подібний контент для дітей почав виходити тільки чотири роки тому. Найбільш очікуваний мультфільм – «Мавка» від студії Film.UA – вийде через два роки. Ірина Костюк, продюсер Film.UA розповіла що вже через рік вони представлять нові концепти і формати популяризації образу Мавки, в тому числі і в форматі іграшки.

Відкриваючи панельну дискусію з побудови ефективної системи логістики в іграшковому бізнесі, Вадим Орлов, генеральний директор мережі супермаркетів «Антошка» підкреслив, що дистриб’ютор, якому однаково, що буде з його роздрібним клієнтом або роздріб, якому однаково, що буде з кінцевим споживачем, або що буде з онлайном тощо – вони приречені на дуже коротке існування. Головний виклик для будь-якого учасника ланцюга постачання – як забезпечити товар на полиці в потрібний час в потрібному місці.

 «Іграшки як товар можна порівняти з діамантами – один і той же покупець купуватиме один товар двічі», – зазначила у своєму виступі Юлія Плієва, партнер і головний виконавчий директор Apple Consulting®. Оборотність спеціалізованих магазинів від 120 до 320 днів. При цьому іграшкова галузь постійно генерує величезну кількість новинок і має довгий цикл прогнозування (в т.ч. через імпорт). Все це породжує величезну кількість непотрібних запасів у всій системі ланцюга постачання. Крім наявності величезних запасів, є проблема аутофстока (складає від 10%). Звичайно, рітейлер відповість що покупець купить товар замінник, але тоді втрачає дистриб’ютор і виробник.

Аналізуючи магазини, ми побачили що більше половини товарів не продається взагалі. Звичайно можна взяти товар під реалізацію і розслабитися, але від цього подвійно сумно, оскільки постачальник вклав в це свої гроші, вони не рухаються, і рітейлер платить за це оренду. «Рітейлери часто бояться що полиця буде пуста, – зазначила Юля Плієва. – Не бійтеся, навіть якщо ви приберете з полиці все що не купували 120 днів, у вас залишиться ще величезна кількість товару. Пробуйте!». У цій ситуації винні всі учасники ланцюга постачання.

Три основні помилки ринку:

– Чим більше нових продуктів, тим більше продажів.
– Чим більше закупили, тим більше заробили (для рітейлу – чим більше продали, тим більше заробили).
– Чим більше акцій, тим більше продажів

Є два ключові чинники, які визначають рівень запасів в системі – рівень попиту/його коливання і рівень часу поповнення замовлень. На перше ми впливаємо опосередковано, але необхідно вміти дуже швидко реагувати на попит. Хто скоротить час поповнення – той і король. Це безпосередньо впливає на кількість запасів в системі і однаково доречно для всіх учасників ланцюга постачання.

ТОВ «Епл Консалтинг»
вул. Велика Васильківська, 9/2,
бізнес-центр "Макулан", оф. 8,
01024, Україна, м. Київ
info@applecons.com.ua
Підписатися на розсилку

© ТОВ «Епл Консалтинг» -
2002-2024. Всі права захищені
Партнер ЕВА