«Луцьк Фудз» прагне знову бути лідером
Світлана Сергієнко

Підприємство «Луцьк Фудз» (ТМ «Руна», «Маселко» та інші), вітчизняний виробник томатних соусів, маргаринів, оцтів та води прагне посилити динаміку зростання. Плани компанії амбіційні: протягом трьох років збільшити оборот у 5 разів порівняно з показником 2005 року.

До співпраці топ-менеджер компанії запросив консультантів компанії Apple Consulting, які запропонували проект комплексної стратегії розвитку компанії. Стратегія передбачає реорганізацію виробництва, виведення на ринок нових продуктів, зменшення запасів у ланцюжку постачань та багато іншого. «Процес розроблення стратегії був доволі складним і тривав понад півроку. Спочатку ми провели низку серйозних досліджень, за якими оцінювалися вихідні ринкові позиції компанії: продуктовий портфель, клієнти, цільова аудиторія, тобто визначалися сильні та слабкі сторони компанії», – розповіла Юлія Плієва, генеральний директор. Але стверджувати, що розробка стратегії – заслуга лише консультантів, було б неправильно. Діагностика та обґрунтування кожного стратегічного завдання та заходів для його досягнення відбувалися у тісній співпраці з працівниками «Луцьк Фудз». Над проектом працювала велика команда топ-менеджерів: крім згаданих ще і фахівці з дочірнього підприємства – «Нововолинського олієжиркомбі-нату». За результатами роботи поставлена мета: протягом 3 років перетворити оборот 2005 року у прибуток і вийти на показник 88 млн. гривень на рік. Для такого високо-конкурентного ринку завдання більш ніж складне, але реальне.

Тож команда консультантів та менеджерів компанії знову взялася за роботу. Тепер кожен член команди висловлював своє бачення досягнення цієї мети. Всього окреслили 54 перепони, з яких вибудували карту проміжних завдань, а на їхній основі сформували загальний план дій з досягнення заданих фінансових та ринкових показників. На підставі плану виокремили два взаємодоповнювальні напрями подальшого стратегічного розвитку: по-перше забезпечити 100-відсоткову представ-леність товару на полицях торгових точок усіх каналів продажів та 100-відсоткову його доступність для дистрибуторів. Другий напрям – просування нових продуктів, освоєння нових ринків та технологій. Для вирішення першого завдання консультантами була запропонована методологія теорії обмеженьГолдратта (ТОГ) – сучасної управлінської парадигми, орієнтованої на прискорене нарощування маси прибутку, яка генерується підприємством.

Досягнути максимального результату «малою кров'ю» пропонується шляхом втілення в життя основних принципів ТОГ. За оцінками консультантів, лише усунення фактора упущених продажів дасть змогу протягом 3-х місяців після впровадження збільшити продажі на 40%, а попри це удосконалити логіс-тичні операції знизивши запаси у ланцюжку постачань мінімум вдвічі.
Але цілковита реорганізація систем логістики та дистрибуції – лише невелика частка у загальному плані дій. «Луцьк Фудз» закупило нове промислове обладнання «Альфа Лаваль» з рафінації та дезодорації соняшникової олії для свого дочірнього підприємства «Нововолинського олієжиркомбінату». Придбання виробничої лінії стало ще одним кроком на шляху подовження вертикально інтегрованої компоненти у цьому виробництві. Тепер для виробництва маргарину комбінат лише закуповує сировину, а обробку, дезодорування та рафінування здійснює власними силами. Компанія планує не лише вийти на промислові ринки з пропозицією рафінованої олії, а й з продажем унікальних видів маргарину промисловим клієнтам (кондитерським, хлібобулочним комбінатам).

Розшириться і продуктовий ряд «Луцьк Фудз». Протягом 8 місяців готували до виходу новий продукт – гарячі соуси, які лише декілька тижнів тому з'явилися на прилавках торгових точок. Запущена у виробництво і лінійка солодких вод, планується розвивати напрям мінеральних вод. Як розповіли в компанії, для впровадження нових продуктів за допомогою інструментарію ТОГ була створена потужна стартова платформа, тому їх просування доволі легке та безболісне, а також гіперефективне для компанії з точки зору окупності вкладень.

Необхідно відзначити, що досягнення таких завдань, безумовно, потребує системного виконання стратегічного плану, його моніторингу та корекції упродовж З років. З цією метою консультанти розробили методику стратегічного управління компанією, створили процедуру перегляду та корегування стратегії. Наказом по компанії створена група стратегічного управління, для якої написане положення із вказанням завдань, функцій та відповідальності кожного члена групи.

На думку як керівників компанії, так і консультантів Apple Consulting, такий комплексний підхід до роботи самої компанії та завоювання ринку неодмінно себе виправдає, адже перші результати вже є – за травень-червень цього року компанія збільшила рівень продажів майже на 20% порівняно з показниками за аналогічний період 2005 р.

Довідка

ТОВ «Луцьк Фудз» як акціонерне товариство функціонує з 1997 року (створене у 1947 році), спеціалізується на виробництві легкого масла, промислового маргарину, томатного соусу, томатної пасти, аджики, мінеральні води, натурального та столового оцту. Продукція ТОВ «Луцьк Фудз» випускається під торговими марками «Руна», «Маселко», «Кетча», «Томат», «Джерело здоров'я». Обсяг реалізаціїза 2005рік – 108,2 млн. грн, нерозподілений прибуток на 01.01.06 р. – 8,7 млн. грн, активи підприємства – 58,2 млн. грн. Нині на ТОВ «Луцьк Фудз» працює 580 осіб.

 
ООО «Эпл Консалтинг»
ул. Большая Васильковская, 9/2,
бизнес-центр «Макулан», оф. 8,
01024, Украина, г. Киев
info@applecons.com.ua
Подписаться на рассылку

© ООО «Эпл Консалтинг» -
2002-2024. Все права защищены
Партнер ЕВА